TWILIGHT TEST

THE TWILIGHT SAGA - Lista!

Twilight / Om jag kunde drömma:
1. Favorit karaktär i boken/filmen? Bella Swan, helt klart. 
2. Bästa scen i boken/filmen? Åh, det finns ju tusentals! Antagligen när Bella får skjuts hem av Edward efter att dom varit på resturangen och hon kommer på vad han är.
3. Favorit citat från boken/filmen? "So the lion fell in love with the lamb." - Edward
4. Bästa låten i filmen? Let me sign- Rob patz
5. Favorit outfit från filmen? Första dagen i skolan, tror jag!

New Moon / När jag hör din röst:

6. Favorit karaktär i boken/filmen? Bella Swan.
7. Bästa scen i boken/filmen? Det finns så många, men bland annat när Bella är ensam efter att Edward har lämnat henne.
8. Favorit citat från boken/filmen"I'm not like...a car that you could fix. I'm never gonna run right." Bella swan.
9. Bästa låten i filmen? Satellite heart Anya Marina
10. Favorit outfit från filmen? När Bella hälsar på Jake för första gången i filmen, när hon kommer med motorcyklarna.

Eclipse / Ljudet av ditt hjärta:

11. Favorit karaktär i boken? Fortfarande Bella Swan.
12. Bästa scen i boken? När Bella, Jake och Edward tältar tillsammans och Edward och Jake pratar när dom tror att Bella sover. det är så känslofyllt...
13. Favorit citat från boken? "Did you seriously just stamp your foot? I thought girls only did that on TV."- Jacob black
14.Vad ser du mest framemot i filmen? Övernattningen i tältet natten innan The newborns och Victoria kommer.
15. Vad ser du minst framemot i filmen? SLutet, det gör jag alltid!

Breaking Dawn / Så länge vi båda andas:

16. Favorit karaktär i boken? Bella & Jacob
17. Bästa scen i boken?
Finns så många, Isle Esme, Bröllopet, Renesmee, Jacobs kapitel, Och sista Scenen! ALLT!

18. Favorit citat från boken? Now you know. No one’s ever loved anyone as much as I love you. Bella Cullen, Breaking Dawn, Chapter 39, p.753 & I love you, too, Momma. We’ll always be together. Renesmee Cullen, Breaking Dawn, Chapter 35, p.675 (Vet inte riktigt, det finns så många, varje mening liksom. Så jag snodde denna!)

19.Vad ser du mest framemot i filmerna?
ALLT, ALLT & ALLT! 

20. Vad ser du minst framemot i filmerna? Inget.. jag tror att det kommer vara de bästa filmerna, spännande, lycka, kärlek..

21.Team Edward eller Team Jacob?
Innan så var jag 100% Team Edward, men nu vet jag inte längre faktiskt.. det är nog nästan 50, 50 o.o
22. Favorit skådis? Kristen Stewart eller Taylor Lautner.
23. Vem skulle du vilja spela? Bella, självklart!
24. Vilken är din favorit bok? Hm.. 1; Twilight 2; Eclipse 3; Breaking dawn 4; New moon. Jag ÄLSKAR New Moon, det är verkligen inte det! Det är bara att den kanske... blir lite tråkig i längden.
25. Vad tycker du om slutet i Breaking Dawn? Det bästa man kan önska sig! ♥
Kommentarer
Postat av: myyyyyyyzan <:

I really don't get it. Hur kan man ranka böckerna?! :o och btw.. hur kan du tycka att NM är sist?! :o att den blir tråkig i längden?! Nähädu. Inte alls!

2010-06-19 @ 18:09:45
URL: http://musicisthedrug.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0