Grekland

Hej!
Vi lever, tror jag. Lite smått hängiga är nog alla här nere i huset efter flygplansresan igår. Det är runt trettio grader ute, och såklart, sol!

Igår så vaknade vi vid fyra på morgonen för att åka till flygplatsen vid fem. Det var menat att flyget skulle gå vid 07:15 men det blev försenat så vi fick sitta och vänta på ett café och äta lite frukost. (Cola och fralla.. hehe.) Det fanns expressohouse bredvid oss så jag tänkte att jag skulle gå dit och ta mig en sista chailatte, antog liksom att det inte fanns det i Grekland. När jag och Sofie precis plockat upp våra plånböcker och skulle gå dit så kom Conny och sa att det var bording på gång, så det blev inget med det. Men det visade sig vara ett falskt alarm så vi gick tillbaka och satte oss. Jag och Sofie sprang bort till expressohouse och ställde oss i kön. När det var min tur så ropade mamma att vi var tvungna att komma igen, så ingen chailatte för Sophia då heller. GAAAH.
Och gissa vad? Falskt freaking alarm igen! Nu var planet försenat (p.g.a strejk i Grekland måste jag tillägga) till 09:40. Tredje gången gillt och tillslut så fick jag min älskade chailatte!

Fick lite småpanik när vi skulle på planet senare, men det var bara att utlida det. Vi fick sitta där ytterligare ett tag innan vi lyfte. Sofie satt vid fönstret, jag satt i mitten och mamma satt mot gången. Conny satt på andra sidan. Jag, mamma och Sofie satt och klämde sönder varandras händer, okej, mest jag medger jag. Men flygresan gick helt okej och jag vågade till och med kolla ut då och då.

Väl nere i Grekland så var det runt 26 grader och svetten lackade. Vi fick ta en taxi hem och allas ben fastnade mot det alldeles för varma sätet, en väldigt obehaglig känsla kan jag meddela!

Jetlaget och bristen på sömn kändes av när vi kom ner i huset och det slutade med att jag och Sofie däckade på sängen tills Sofie vaknade upp av att det var mörkt ute. Ingen hade väckt oss, vi gick upp för att fixa iordning oss innan vi gick och lade oss igen. Sofie sov som en gris, men jag kunde verkligen inte sova. Störigt men jag antar att det kan vara så första natten!

Nu har vi precis gått upp och ätit lite frukost, jag vet inte riktigt vad som kommer att hända idag faktiskt. 

Jag känner mig lite extra dålig då jag har rejäl huvudvärk och halsont, men får man leva med. Vi har inte badat i poolen ännu som vi skulle ha gjort igår, eftersom det var extremt mycket getingar och andra läskiga insekter där. Men ska nog försöka få Sofie att ta sig ett dopp lite senare, våran lilla temperatursanka viskade om att det var ungefär 28 grader i poolen... Jag däremot kan nog inte bada den första vecka, har bränt mig ganska bra på ryggen och det svider som satan i klorvatten.

Ja, det var lite uppdatering om de senaste 48 timmarna, hehe.

Lånar lite bilder från mammas dator sålänge!



Kram, hoppas ni har en underbar dag! ♥
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0