Orättvisor & luggar

Hali Halåu (fin skånska)!
 
Vet att det ser ut som att någon gett mig en rak höger på båda ögonen, but don't worry. Det var bara min säng som slog mig för att jag inte spenderade tillräckligt mycket tid med den om nätterna.. 
 
Hade yoga i skolan idag, en mycket... intressant upplevelse! Nej men det är roligt, men rätt ansträngande. Speciellt om man är lika smidig som ett träd (dvs inte mycket alls), men det är ju hela idéen med yoga, tror jag. Heh. 
 
Besökte systra mi efter skolan och fick min lugg trimmad. Det är ju en fördel att kunna se i dagens samhälle har jag hört, så jag tänkte prova det. So far so good! 
 
 
En grej som jag har tänkt på, mitt i alla denna flummighet, är grejen med att par alltid ska spendera så mycket pengar på varandra, speciellt pokvännen. Kanske inte i Sverige, men i Japan och Korea (och antagligen hälften av världens länder).
Ursäkta, men alltså what?
Jag kan inte säga att jag har mycket erfarenhet inom hela dejting-ämnet, men det verkar som, i alla fall i Korea och Japan, att man är rätt materialistiska och att gåvor är liknande är något som värderas mycket i ett förhållande, och det används för att visa sin kärlek. Till exempel att killen i förhållandet ofta betalar om paret är ute och äter, att han köper smycken och så vidare till sin tjej. Är inte helt säker på om det är samma sak för tjejen, men från vad jag har hört så verkar det inte vara så att hon behöver köpa så mycket saker tillbaka.
 
Då känner jag liksom
Behöver man verkligen köpa gåvor för att visa sin kärlek? Kan förstå det till viss del, att man köper någonting ibland. Men om man köper saker till varandra för ofta- förlorar det inte det som gör det speciellt och roligt? 
 
Personligen så tycker jag att det låter väldigt orättvist mot killen, och det hade inte varit någonting jag hade uppskattat. Om någon hela tiden betalade för mig, eller spenderade mycket pengar på mig hade jag fått panik. Jag får lätt dåligt samvete om någon betalar någonting åt mig, och brukar oftast säga att jag vill betala tillbaka. 
 
Samma sak med alla cheesy amerikanska filmer där två stycken går på en dejt, och att det alltid är killen som ska betala. Näe, dålig stil i mina ögon! Jag tycker att antingen ska man betala var för sig, eller så turas man om att bjuda varandra. 
 
Haha, aja! Ville bara dela med mig om min syn på saken
.
Vad tycker ni om detta ( I KNOW YOU ARE READING, COMMENT FOR BACON'S SAKE) med att det ska spenderas så mycket pengar på varandra, speciellt från killens sida verkar det som, när man är i ett förhållande?
 
Vill förresten tipsa om en riktigt bra låt (videon kan diskuteras..) 
 
 
PEACE OUT.
Kommentarer
Postat av: arne

HAHAHAHAH INNAN JAG LÄSER: FYFAN VAD ROLIGA GIFS OCH SAKER DU SA I BÖRJAN MED ÖGONEN HAHAHAHA JAG DOG HAHAHAHAHHA

2012-12-04 @ 21:19:06
URL: http://createaheart.blogg.se
Postat av: ARNE

Håller med, vore jävligt knepigt om man ALLTID lät kille/tjejen/vemfanmanärihopmed/ (<--- ett träd kanske? something I should consider avoiding <.<....) betala! Jag menar, jag skulle inte låta någon betala åt mig för jag menar... den man är tillsammans med blir som en väldigt nära kompis, och man låter ju inte direkt ens buddies betala i vanliga fall - so what's the difference? none according to meeeh... såå, visst, det är jätte gulligt och supersnällt om man betalar åt en, but really efter ett par gånger känns det mer som ett utnyttjande än ett förhållande....Dessutom att man ger varandra presenter 24/7, det förlorar också sin charm, då man till slut blir "van" och slutar bli överraskad! Det blir ju mer som ett materiellt förhållande än ett som är fyllt med kärlek <--- omg what just happened?

2012-12-04 @ 21:28:47
URL: http://createaheart.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0