Dag 1: Mina drömmar

Läsningsmusik: Genie ( Spotify: Genie)  & Passion
Godkväll!♥
Okej, så nu har jag faktiskt tagit mig i kragen och ska börja  skriva som jag lovade er i förrgår!
Jag har många drömmar, och de flesta av dem är nog inte särskilt realistiska men det är väl hela grejen med drömmar?
En stor dröm jag har är att bli känd, jag vet det låter så klisché och allt men det har varit en av mina största drömmar sedan jag var liten. Ett tag gav jag upp hoppet om att det någonsin skulle hända eftersom att min omgivning sa till mig att ge upp den drömmen och att jag borde "Face the reality". Det gjorde mig väldigt ledsen och arg, men jag tror jag insåg själv att det inte var en realistisk tanke. Men nu, så har jag börjat försöka sluta lyssna på vad alla andra runt om kring mig tycker och tänker, för det är deras åsikter och varje person har rätt till egna drömmar och åsikter. Likaså jag. Och varför skulle jag inte kunna bli känd, när det är så enkelt som att lägga upp en udda eller något out of the ordinary på till exemple Youtube. Det finns massor med människor som har blivit kända genom internet, varför skulle inte jag lyckas om jag verkligen försöker?
Så ja, en av mina drömmar är att bli känd, helst som skådespelare. Anledningen till varför jag vill bli uppmärksammad är för att jag aldrig har velat leva ett vanligt "svenne-liv", man växer upp i en värld där alla är likandana och ingen vågar sticka ut.
Jag vill inte sitta där i en lägenhet när jag är fyrtio år gammal, jobba på sibylla och hämtar upp mina barn på dagis varje dag. Det är inte så jag vill att mitt liv ska se ut! Jag vill ha spänning, action och jag antar att jag är lite av en attention-whore. Oh well.
Och som jag nämnde lite i förbifarten innan, så vill jag så gärna bli en skådespelare. Eller skådespelerska antar jag att man skulle säga. Jag har sedan jag var liten tyckt att det skulle vara häftigt att kunna bli som de på TV, men det är först nu som jag verkligen har ett intresse för det. Jag kollar väldigt mycket serier just nu, speciellt koreanska och japanska och jag kommer på mig själv att sitta och tänka på hur man hade kunnat agera bättre i vissa scener, jag gör samma ansiktsuttryck som karaktärerna och liknande. Det är lite pinsamt när man sitter i en biograf eller kollar film med vänner, haha.
Jag har en hel låda fylld med drömmar, men det hade blivit ett lååångt inlägg och jag skulle skriva ner dem så jag valde en dröm. Hoppas ni orkade läsa allting!
Kram! ♥
Kommentarer
Postat av: Sofie {ARNE}

Jag orkade! ^^ Det var en bra dröm, tycker att du ska köra på eftersom du inte har något att förlora min fågel! <3 DO NAT GO WITH THA FLÅW!



gosh, passion i mitt hjärta förevigt. Genie var rejält bra, brao brao..

2012-03-03 @ 19:19:23
URL: http://fantasygames.blogg.se/
Postat av: Anna

(nejmen titta, hon KOMMENTERAR! :D)



Jag förstår mycket väl din rädsla för att hamna i ett "svenneliv" eftersom jag känner den själv. Det är därför jag planerar att flytta till London och jobba inom spelbranschen, precis som du planerar att bli skådespelerska. Så sluta inte tro på den drömmen! Jag är med om precis samma sak, folk tycker att man är orealistisk när man tror på något utanför ett vanligt "svenneliv", men om Justin Bieber blev känd genom ett YouTube-klipp, varför skulle inte vi klara av att jobba med det vi vill? Och du, min kära vän, skulle bli den bästa skådespelerskan ever, och om din dröm slår in så lovar jag att titta på varenda film/tv-serie/whatever som du gör!

Så lycka till! :D

2012-03-03 @ 19:46:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0